صفحات

۱۳۹۱ آبان ۲۹, دوشنبه

در آمال!

یادم رفت از اتفاقات جالب امروز بگم!
دوستم برای تأیید اصل و ترجمه ی مدارک توسط سفارت آلمان رفته بود تهران و سفارت و به موجب نامه ای که وکیل محترم و حاذق مون برامون جور کرده بود تونستیم از پول کلانی که سفارت برای هر برگه ی مدرک میگیره خلاص بشیم.
ماجرا از این قراره که اگر یک محاوره ی کوچک با دانشگاه آلمان هم بعنوان سندی مبنی بر اینکه ما میخوایم برای امر تحصیل مدارک رو تأیید کنیم به سفارت نشون بدیم اونها اون پول کلانی رو که از ما قراره بگیرن٬ چشم پوشی میکنن!
نمیدونم چرا٬ نمیفهمم چطور! اما میدونم که حقیقت داره! چون خودمون تجربه اش کردیم.
اگرچه نمیخوام کار وکیل حاذق رو کم جلوه بدم که هرگز چنین نبوده! بلکه عکس اش رو میخوام بگم و اون اینه که وقتی یه نفر مثل ایشون اینقدر به راه و چاه آشناست و میدونه دقیقا داره چیکار میکنه چقدر برای ما مفید واقع شد!
در غیر اینصورت باید برای هر برگه ی مدارکمون مبلغی حدود ۶۰ تا ۱۲۰ هزارتومن نقدا میدادیم به سفارت! میدونید بعبارتی میشه ۱-۲ میلیون تومن! و با همین روش ساده این اتفاق نیفتاد...!!!! باور کردنی نیست! هنوز برای من باور کردنی نیست!
من سالها از زمان کنکور از زمان ۵-۶ سال پیش شاید دنبال خودم دور میزدم مثل سگی که بدنبال دم خودش میگرده! و هیچ کار دیگه ای نکرده بودم! و یک نفر آشنا به امور توی مدت ۱-۲ هفته ای اینهمه کار رو پیش برد!
از این بابت خیلی خوشحالم! خیلی! فک میکنم کار به کاردان سپرده شده.
از طرفی برای ترجمه ی مدارک هم ایشون گفت نیاز به ترجمه ی آلمانی نیست! بلکه ترجمه ی انگلیسی کافیه! و همین هم باعث باز کلی از نظر هزینه برامون صرفه جویی بشه! که مهم ترین امر این قضیه هم همینه! 
ترجمه ی مدارک من شد ۲۳۰-۴۰ شد و مال دوستم ۳۷۰ تومن اگه اشتباه نکنم و تازه این ترجمه ی انگلیسی بود! اگه آلمانی بود حداقل دو برابر این مبلغ میشد.
خوشحالی نداره؟
باید ببینیم مراحل بعدی چطور پیش میره!‌
امیدوارم فقط به ددلاین برسیم و ایشون بتونه برام پذیرش تحصیلی بگیره.

۱۹ نوامبر 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر